Проект закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік" PDF Печать
29.11.2011 15:05

Проект

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про Державний бюджет України на 2012 рік

Стаття 1. Визначити доходи Державного бюджету України на 2012 рік у сумі 337.556.920,4 тис. гривень, у тому числі доходи загального фонду Державного бюджету України - у сумі 291.444.234,3 тис. гривень та доходи спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 46.112.686,1 тис. гривень, згідно з додатком N 1 до цього Закону.

Затвердити видатки Державного бюджету України на 2012 рік у сумі 361.585.949,5 тис. гривень, у тому числі видатки загального фонду Державного бюджету України - у сумі 314.880.992,1 тис. гривень та видатки спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 46.704.957,4 тис. гривень.

Затвердити на 2012 рік:

повернення кредитів до Державного бюджету України у сумі 12.336.439,7 тис. гривень, у тому числі повернення кредитів до загального фонду Державного бюджету України - у сумі 3.976.591,4 тис. гривень та повернення кредитів до спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 8.359.848,3 тис. гривень;

надання кредитів з Державного бюджету України у сумі 12.436.894,7 тис. гривень, у тому числі надання кредитів із загального фонду Державного бюджету України - у сумі 784.684,4 тис. гривень та надання кредитів із спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 11.652.210,3 тис. гривень.

Установити граничний обсяг дефіциту Державного бюджету України у сумі 24.129.484,1 тис. гривень, у тому числі граничний обсяг дефіциту загального фонду Державного бюджету України - у сумі 20.244.850,8 тис. гривень та граничний обсяг дефіциту спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 3.884.633,3 тис. гривень, згідно з додатком N 2 до цього Закону.

Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів Державного бюджету України на 2012 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами, розподіл видатків на централізовані заходи між адміністративно-територіальними одиницями, розподіл видатків на здійснення правосуддя в розрізі місцевих та апеляційних судів згідно з додатками N 3, N 4, N 5 і N 8 до цього Закону.

Затвердити на 2012 рік обсяги міжбюджетних трансфертів згідно з додатками N 6 та N 7 до цього Закону.

Затвердити на 2012 рік нормативи щоденних відрахувань для перерахування дотації вирівнювання з державного бюджету місцевим бюджетам та коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів згідно з додатком N 6 до цього Закону.

Установити оборотний залишок бюджетних коштів на 2012 рік у розмірі до двох відсотків видатків загального фонду Державного бюджету України, визначених цією статтею.

Стаття 2. Установити, що до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2012 рік належать доходи державного бюджету, що визначені частиною другою статті 29 Бюджетного кодексу України.

Установити, що до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2012 рік належать:

1) плата за надання адміністративних послуг;

2) збори за підготовку до державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір, та кошти від продажу контрольних марок;

3) надходження від видачі дозволів на експортно-імпортні операції з наркотичними засобами, психотропними речовинами і прекурсорами;

4) плата за оформлення посвідчення закордонного українця.

Стаття 3. Установити, що Національний банк України у 2012 році відповідно до Закону України "Про Національний банк України" щоквартально перераховує до Державного бюджету України кошти на загальну суму не менш як 9.600.000 тис. гривень.

Стаття 4. Установити, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2012 рік у частині доходів є:

1) акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів;

2) акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів;

3) ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них;

4) 10 відсотків коштів, отриманих за вчинення консульських дій за межами України;

5) платежі, пов'язані з перебуванням Чорноморського флоту Російської Федерації на території України, відповідно до укладеної 28 травня 1997 року Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про взаємні розрахунки, пов'язані з поділом Чорноморського флоту та перебуванням Чорноморського флоту Російської Федерації на території України;

6) 50 відсотків виконавчого збору, стягнутого органами державної виконавчої служби;

7) кошти від реалізації надлишкової космічної техніки військового та подвійного призначення, що належить Державному космічному агентству України;

8) кошти від реалізації надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів і Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Міністерства надзвичайних ситуацій України, Державної спеціальної служби транспорту;

9) збори на обов'язкове державне пенсійне страхування, що відповідно до закону сплачуються при торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння та при відчуженні легкових автомобілів, з операцій придбавання (купівлі-продажу) нерухомого майна, з користування та надання послуг стільникового рухомого зв'язку (додаткові збори на виплату пенсій) у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

10) 80 відсотків надходжень до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях;

11) 50 відсотків портового (адміністративного) збору;

12) власні надходження бюджетних установ (у тому числі наукових установ Національної академії наук України і галузевих академій наук), які утримуються за рахунок державного бюджету, в тому числі орендна плата за користування військовим майном, майном Національної академії наук України і галузевих академій наук, 50 відсотків орендної плати за користування іншим майном, що належить бюджетним установам, які утримуються за рахунок державного бюджету;

13) надходження від реалізації матеріальних цінностей державного резерву (крім надходжень, визначених пунктом 29 цієї статті);

14) надходження від реалізації розброньованих матеріальних цінностей мобілізаційного резерву;

15) кошти, отримані від секретаріату ООН, ОБСЄ або іншої регіональної організації за участь українського персоналу органів внутрішніх справ України в миротворчих операціях;

16) надходження до Фонду соціального захисту інвалідів;

17) кошти від Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" відповідно до статті 8 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки" та дохід від розміщення цих коштів у цінні папери, що емітуються державою відповідно до статті 9 цього ж Закону України, а також надходження заборгованості по цих коштах за 2007 - 2009 роки;

18) відсотки за користування пільговим довгостроковим державним кредитом, наданим молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла;

19) платежі, пов'язані з виконанням Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про участь Російської Федерації у розвитку соціально-економічної сфери м. Севастополя та інших населених пунктів, в яких дислокуються військові формування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України;

20) штрафні санкції за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів;

21) плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;

22) кошти від сплати інвалідами часткової вартості автомобілів та кошти від реалізації автомобілів, повернутих інвалідами;

23) кошти, отримані від продажу частин встановленої кількості викидів парникових газів, передбаченого статтею 17 Кіотського протоколу до Рамкової конвенції Організації Об'єднаних Націй про зміну клімату;

24) екологічний податок, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк;

25) надходження в рамках програм допомоги Європейського Союзу;

26) збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;

27) 30 відсотків екологічного податку (крім надходжень, визначених пунктом 24 цієї статті);

28) 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності;

29) надходження від реалізації матеріальних цінностей державного резерву медичного призначення;

30) податок на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо та м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м'ясо-кісткове борошно);

31) кошти від реалізації продуктів утилізації твердого ракетного палива;

32) збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства;

33) надходження судового збору.

Стаття 5. Установити на 31 грудня 2012 року граничний обсяг державного боргу в сумі 415.565.120,9 тис. гривень.

Стаття 6. Установити, що у 2012 році державні гарантії надаються на суму 15.000.000 тис. гривень для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов'язань за запозиченнями суб'єктів господарювання - резидентів України державного сектору економіки.

Стаття 7. Установити, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2012 рік у частині фінансування є:

1) кредити (позики), що залучаються державою від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних програм (проектів);

2) невикористаний залишок коштів, що зберігають своє цільове призначення, джерелом формування яких були надходження в рамках програм допомоги Європейського Союзу;

3) залишок коштів у сумі не менше 138.614,4 тис. гривень, джерелом формування яких були надходження від Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" відповідно до статті 7 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки";

4) надходження від розміщення облігацій внутрішньої державної позики.

Стаття 8. Установити, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2012 рік у частині кредитування є:

1) повернення кредитів, наданих з Державного бюджету України індивідуальним сільським забудовникам;

2) повернення кредитів, наданих з Державного бюджету України молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла, і пеня;

3) повернення бюджетних позичок, наданих на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994 - 1997 років;

4) повернення коштів у частині відшкодування вартості сільськогосподарської техніки, переданої суб'єктам господарювання на умовах фінансового лізингу;

5) кошти, що надійдуть у рахунок погашення заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії і наданими для закупівлі сільськогосподарської техніки іноземного виробництва, переданої сільськогосподарським товаровиробникам та іншим суб'єктам господарювання;

6) повернення кредитів, наданих з Державного бюджету України фермерським господарствам;

7) повернення коштів, наданих Міністерству аграрної політики та продовольства України на формування державного інтервенційного фонду Аграрним фондом, а також для закупівлі матеріально-технічних ресурсів для потреб сільськогосподарських товаровиробників;

8) повернення безвідсоткових бюджетних позик, наданих у 2004 році підприємствам державної форми власності паливно-енергетичного комплексу та у 2005 році підприємствам та організаціям вугільної промисловості на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам;

9) повернення кредитів, наданих у 2007 році з Державного бюджету України на реалізацію інноваційних та інвестиційних проектів у галузях економіки, у першу чергу з впровадження передових енергозберігаючих технологій і технологій з виробництва альтернативних джерел палива;

10) повернення коштів, наданих з Державного бюджету України для кредитування окремих категорій громадян, які відповідно до чинного законодавства мають право на отримання таких кредитів на будівництво (придбання) житла, та науково-педагогічних і педагогічних працівників, і пеня;

11) повернення коштів, наданих Міністерству аграрної політики та продовольства України для закупівлі племінних нетелів та корів, вітчизняної техніки і обладнання для агропромислового комплексу, з наступною їх реалізацією сільськогосподарським підприємствам на умовах фінансового лізингу.

Стаття 9. Установити, що у 2012 році кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами статей 4, 7 і 8 цього Закону, спрямовуються відповідно на:

1) розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування, в тому числі будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро у містах Запоріжжі та Черкасах; погашення зобов'язань за кредитами, отриманими під гарантію Кабінету Міністрів України на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування (за рахунок джерел, визначених пунктами 1, 2, 3 і 21 статті 4 цього Закону);

2) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (за рахунок джерел, визначених пунктами 1, 2, 3 і 21 статті 4 цього Закону);

3) будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування (міжміське сполучення) та доріг, задіяних до підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (за рахунок джерел, визначених пунктами 1, 2, 3 і 21 статті 4 цього Закону);

4) виплати, пов'язані з виконанням консульських функцій дипломатичними представництвами України та функціонуванням консульських установ України за кордоном (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статті 4 цього Закону);

5) погашення державного боргу України перед Російською Федерацією відповідно до укладеної міжурядової угоди (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статті 4 цього Закону);

6) здійснення витрат, пов'язаних з організацією і проведенням виконавчих дій, виплату винагороди державним виконавцям (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статті 4 цього Закону);

7) виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері космічній галузі, в тому числі загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статті 4 цього Закону);

8) потреби Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів і Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Міністерства надзвичайних ситуацій України, Державної спеціальної служби транспорту відповідно до кошторисів, затверджених у встановленому порядку (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статті 4 цього Закону);

9) дотацію Пенсійному фонду України на виплату пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за різними пенсійними програмами (за рахунок джерел, визначених пунктом 9 статті 4 цього Закону);

10) забезпечення діяльності цивільної авіації в Україні та участь України у міжнародних авіаційних організаціях і утримання Державної авіаційної служби України (за рахунок джерел, визначених пунктом 10 статті 4 цього Закону);

11) морську і річкову транспортну діяльність та участь України у міжнародних організаціях морського і річкового транспорту, утримання Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті (за рахунок джерел, визначених пунктом 11 статті 4 цього Закону, крім тих, що надходять від риболовних портів);

12) міжнародну діяльність у галузі рибного господарства (за рахунок джерел, визначених пунктом 11 статті 4 цього Закону, в частині тих, що надходять від риболовних портів);

13) заходи, визначені абзацами чотирнадцятим - двадцять першим частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України (за рахунок джерел, визначених пунктом 12 статті 4 цього Закону);

14) накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного матеріального резерву (за рахунок джерел, визначених пунктом 29 статті 4 цього Закону, та 90 відсотків джерел, визначених пунктом 13 статті 4 цього Закону);

15) обслуговування державного матеріального резерву (за рахунок джерел, визначених пунктом 14 статті 4 цього Закону, та 10 відсотків джерел, визначених пунктом 13 статті 4 цього Закону);

16) участь українського персоналу органів внутрішніх справ України у миротворчих операціях та інші потреби органів внутрішніх справ відповідно до кошторису Міністерства внутрішніх справ України (за рахунок джерел, визначених пунктом 15 статті 4 цього Закону);

17) програми і заходи щодо соціального захисту інвалідів відповідно до закону (за рахунок джерел, визначених пунктом 16 статті 4 цього Закону);

18) придбання Міністерством енергетики та вугільної промисловості України цінних паперів відповідно до статті 9 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки" (за рахунок джерел, визначених пунктом 17 статті 4, пунктом 3 статті 7 та пунктом 9 статті 8 цього Закону);

19) фінансову підтримку Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву (за рахунок джерел, визначених пунктом 18 статті 4 цього Закону);

20) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток соціально-економічної сфери міста Севастополя та інших населених пунктів, в яких дислокуються військові формування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України (за рахунок джерел, визначених пунктом 19 статті 4 цього Закону);

21) державну підтримку заходів з енергозбереження через механізм здешевлення кредитів (за рахунок джерел, визначених пунктом 20 статті 4 цього Закону);

22) придбання Фондом соціального захисту інвалідів автомобілів для інвалідів та інші заходи щодо соціального захисту інвалідів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (за рахунок джерел, визначених пунктом 22 статті 4 цього Закону);

23) державну підтримку заходів, спрямованих на зменшення обсягів викидів (збільшення абсорбції) парникових газів, у тому числі на утеплення приміщень закладів соціального забезпечення, розвиток міжнародного співробітництва з питань зміни клімату (за рахунок джерел, визначених пунктом 23 статті 4 цього Закону);

24) виконання робіт у сфері поводження з радіоактивними відходами неядерного циклу та ліквідацію радіаційних аварій (за рахунок джерел, визначених пунктом 24 статті 4 цього Закону);

25) будівництво пускового комплексу "Вектор" та експлуатацію його об'єктів (за рахунок джерел, визначених пунктом 24 статті 4 цього Закону);

26) підтримку екологічно безпечного стану у зонах відчуження і безумовного (обов'язкового) відселення (за рахунок джерел, визначених пунктом 24 статті 4 цього Закону);

27) підтримку у безпечному стані енергоблоків та об'єкта "Укриття" та заходи щодо підготовки до зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС (за рахунок джерел, визначених пунктом 24 статті 4 цього Закону);

28) підтримку впровадження Енергетичної стратегії України на період до 2030 року (за рахунок джерел, визначених пунктом 25 статті 4 та пунктом 2 статті 7 цього Закону);

29) реалізацію програм допомоги Європейського Союзу, що включає заходи щодо: ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження; захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, сертифікації, підтвердження відповідності та управління якістю; підтримки реалізації державної екологічної політики; підтримки реалізації державної політики у сфері транспорту; управління державними кордонами (за рахунок джерел, визначених пунктом 25 статті 4 цього Закону). Порядки використання зазначених коштів визначаються Кабінетом Міністрів України для кожної з програм допомоги Європейського Союзу на підставі укладених міжнародних договорів;

30) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (за рахунок джерел, визначених пунктом 26 статті 4 цього Закону);

31) здійснення природоохоронних заходів (за рахунок джерел, визначених пунктами 27 і 28 статті 4 цього Закону);

32) захист від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь (за рахунок джерел, визначених пунктами 27 і 28 статті 4 цього Закону);

33) державну підтримку галузі тваринництва (за рахунок джерел, визначених пунктом 30 статті 4 цього Закону);

34) реалізацію заходів Програми утилізації твердого ракетного палива (за рахунок джерел, визначених пунктом 31 статті 4 цього Закону);

35) державну підтримку розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними (за рахунок джерел, визначених пунктом 32 статті 4 цього Закону);

36) реалізацію інвестиційних програм (проектів), у тому числі шляхом рекредитування або надання трансфертів (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статті 7 цього Закону);

37) державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статті 8 цього Закону);

38) збільшення статутного капіталу Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" з подальшим використанням на реалізацію Державної програми забезпечення молоді житлом (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статті 8 цього Закону);

39) заходи, пов'язані з формуванням державного резервного насіннєвого фонду (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статті 8 цього Закону);

40) збільшення статутного капіталу Національної акціонерної компанії "Украгролізинг" для закупівлі технічних засобів для агропромислового комплексу з подальшою передачею їх на умовах фінансового лізингу (за рахунок джерел, визначених пунктами 4 і 5 статті 8 цього Закону);

41) надання кредитів фермерським господарствам (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статті 8 цього Закону);

42) витрати Аграрного фонду, пов'язані з комплексом заходів із зберігання, перевезення, переробки та експортом об'єктів державного цінового регулювання державного інтервенційного фонду (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статті 8 цього Закону);

43) формування державного інтервенційного фонду Аграрним фондом, а також закупівлі матеріально-технічних ресурсів для потреб сільськогосподарських товаровиробників (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статті 7 та пунктом 7 статті 8цього Закону);

44) реструктуризацію вугільної та торфодобувної промисловості (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статті 8 цього Закону);

45) надання кредитів на будівництво (придбання) житла для науково-педагогічних та педагогічних працівників (за рахунок джерел, визначених пунктом 10 статті 8 цього Закону);

46) фінансову підтримку заходів в агропромисловому комплексі на умовах фінансового лізингу (за рахунок джерел, визначених пунктом 11 статті 8 цього Закону);

47) забезпечення здійснення правосуддя, зміцнення матеріально-технічної бази судів, включаючи створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційної системи, веб-порталу судової влади, комп'ютерних локальних мереж, сучасних систем фіксування судового процесу, придбання та обслуговування комп'ютерної і копіювально-розмножувальної техніки, впровадження електронного цифрового підпису та інше (за рахунок джерел, визначених пунктом 33 статті 4 цього Закону).

Стаття 10. Установити, що у 2012 році до доходів загального фонду місцевих бюджетів належать:

1) доходи місцевих бюджетів, що визначені статтями 64 - 66 та частиною першою статті 69 Бюджетного кодексу України;

2) трансферти, що надаються з Державного бюджету України місцевим бюджетам (крім субвенцій, визначених статтею 11 цього Закону);

3) інші доходи, що підлягають зарахуванню до місцевих бюджетів відповідно до законодавства та є такими, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.

Стаття 11. Установити, що джерелами формування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2012 році є:

1) надходження до спеціального фонду місцевих бюджетів, що визначені частиною другою статті 69 Бюджетного кодексу України;

2) субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення), районних у містах Києві і Севастополі та районних у містах рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги";

3) субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток соціально-економічної сфери міста Севастополя та інших населених пунктів, в яких дислокуються військові формування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України;

4) субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;

5) субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах;

6) субвенції з інших місцевих бюджетів.

Стаття 12. Установити у 2012 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня - 1017 гривень, з 1 квітня – 1037 гривень, з 1 липня – 1044 гривень, з 1 жовтня - 1060 гривня, з 1 грудня - 1095 гривень та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років: з 1 січня - 893 гривні, з 1 квітня - 911 гривень, з 1 липня – 917 гривень, з 1 жовтня - 930 гривень, з 1 грудня - 961 гривня;

дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня - 1112 гривень, з 1 квітня – 1134 гривні, з 1 липня – 1144 гривень, з 1 жовтня - 1161 гривень, з 1 грудня - 1197 гривень;

працездатних осіб: з 1 січня - 1073 гривні, з 1 квітня - 1094 гривні, з 1 липня – 1102 гривні, з 1 жовтня - 1118 гривень, з 1 грудня - 1134 гривні;

осіб, які втратили працездатність: з 1 січня - 822 гривні, з 1 квітня – 838 гривень, з 1 липня – 844 гривень, з 1 жовтня - 856 гривень, з 1 грудня – 884 гривень.

Стаття 13. Установити на 2012 рік мінімальну заробітну плату:

у місячному розмірі: з 1 січня - 1073 гривень, з 1 квітня - 1094 гривень, з 1 липня – 1102 гривень, з 1 жовтня - 1118 гривень, з 1 грудня - 1134 гривні;

у погодинному розмірі: з 1 січня - 6,43 гривні, з 1 квітня - 6,56 гривні, з 1 липня – 6,61 гривні, з 1 жовтня - 6,7 гривні, з 1 грудня - 6,8 гривні.

Стаття 14. Установити, що у 2012 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 50 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 80 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї.

Розмір державної соціальної допомоги (в тому числі і максимальний), визначений відповідно до статті 5 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", збільшується у 2012 році на кожну дитину віком від 3 до 13 років на 120 гривень, а на кожну дитину віком від 13 до 18 років - на 230 гривень.

Збільшити на 2012 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дитячих дошкільних закладах відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" відповідно до зростання прожиткового мінімуму.

Стаття 15. Кошти державних цільових фондів обслуговуються органами Державної казначейської служби України.

Пенсійному фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України щокварталу подавати Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, Рахунковій палаті, Міністерству фінансів України та Державній казначейській службі України звіти про виконання кошторисів відповідних фондів у порядку та терміни, встановлені Міністерством фінансів України.

Стаття 16. Затвердити перелік кредитів (позик), що залучаються державою до спеціального фонду Державного бюджету України у 2012 році від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних програм (проектів) згідно з додатком N 9 до цього Закону.

Стаття 17. Надати право Кабінету Міністрів України здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики в межах обсягів, встановлених додатком N 2 до цього Закону, у сумі 12.000.000 тис. гривень з подальшим придбанням у державну власність в обмін на ці облігації акцій додаткової емісії Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".

Стаття 18. Надати право Кабінету Міністрів України здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики в межах обсягів, встановлених додатком N 2 до цього Закону, в сумі 5.000.000 тис. гривень з наступною передачею коштів Аграрному фонду на умовах кредитування у межах обсягів, встановлених додатком N 4 до цього Закону.

Випуск та погашення зазначених облігацій внутрішньої державної позики, передача запозичених у такий спосіб коштів та їх повернення до кінця 2012 року здійснюються на підставі укладених з Міністерством фінансів України угод відповідно до умов, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Стаття 19. Надати право Кабінету Міністрів України здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики в межах обсягів, встановлених додатком N 2 до цього Закону, у сумі 1.000.000 тис. гривень з подальшим придбанням у державну власність в обмін на ці облігації акцій додаткової емісії державного підприємства Національна енергетична компанія "Укренерго" та публічного акціонерного товариство "Укргідроенерго".

Стаття 20. Затвердити на 2012 рік обсяги субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах для бюджету Автономної Республіки Крим, обласних і районних бюджетів, міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення) бюджетів, інших бюджетів місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти, а також нормативи щомісячних відрахувань від доходів спеціального фонду державного бюджету, які є джерелом надання цієї субвенції, згідно з додатком N 10 до цього Закону.

Стаття 21. Установити, що у 2012 році вартість робіт з утилізації боєприпасів, проведених за рахунок власних коштів суб'єктів господарювання - виконавців цих робіт, зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України як власні надходження бюджетних установ Міністерства оборони України і спрямовується на утилізацію звичайних видів боєприпасів, непридатних для подальшого використання і зберігання, в порядку, визначеному Міністерством оборони України разом з Міністерством фінансів України.

Стаття 22. Установити, що надходження від приватизації державного майна понад обсяги, визначені додатком N 2 цього Закону, у сумі не менше 2.000.000 тис. гривень спрямовуються на Державний фонд регіонального розвитку у порядку, визначеному законом.

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2012 року.

2. Додатки NN 1 - 10 до цього Закону є його невід'ємною частиною.

3. Кабінету Міністрів України на основі моніторингу виконання Державного бюджету України за підсумками I кварталу 2012 року внести пропозиції щодо можливості підвищення соціальних стандартів та їх фінансового забезпечення.

Пояснювальна записка

Висновок Головного науково-експертного управління ВР від 20.09.2011 р.

ВИСНОВОК

на проект Закону України

про Державний бюджет України на 2012 рік

Головне науково-експертне управління, проаналізувавши в межах виділеного часу проект Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік", вважає за доцільне зазначити наступне.

Щодо відповідності Бюджетному кодексу України

Проект Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік", який розроблений у відповідності з вимогами статті 40 Бюджетного кодексу України, подано на розгляд Верховної Ради України у терміни, визначені ч. 3 ст. 37 цього ж Кодексу.

У проекті та поданих до нього матеріалах загалом враховані вимоги ст. 38 Бюджетного кодексу України щодо переліку матеріалів, які додаються до проекту закону про Державний бюджет України. Разом із тим, окремі вимоги цієї статті виконані частково, зокрема в частині, що стосуєються:

пояснень до основних положень проекту Державного бюджету України, які повинні включати показники за попередній, поточний, наступний бюджетні періоди в розрізі класифікації видатків та кредитування бюджету ( пп. в) п. 1 ч. 1);

аналітичних даних, розрахунків з обгрунтуванням особливостей міжбюджетних взаємовідносин, а саме: детальних розрахунків прогнозного загального обсягу доходів та видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів між державним бюджетом та місцевими бюджетами, за видами доходів та за функціями; базових показників та результатів обрахунку індексів відносної податкоспроможності в розрізі місцевих бюджетів,; детального розрахунку розміру фінансового нормативу бюджетної забезпеченості за функціями та видами місцевих бюджетів; детального розрахунку коригуючих коефіцієнтів та коефіцієнта вирівнювання (пп. ґ) п. 1 ч. 1).

Щодо відповідності Основним напрямам бюджетної політики на 2012 рік

Згідно з матеріалами, наданими до проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік", під час формування проекту Державного бюджету України на 2012 рік враховані (або враховані частково) положення Основних напрямів бюджетної політики на 2012 рік, затверджених постановою Верховної Ради України від 13 травня 2011 р. N 3358-VI, зокрема щодо:

зростання валового внутрішнього продукту: номінального – до рівня 1475,5 млрд. гривень (у проекті – 1505,0 млрд. грн.); реального – на рівні 106,5% (у проекті – 105,0%);

індексу споживчих цін на рівні 107,9% (у проекті – 107,9%);

зниження дефіциту державного сектору до 2,5 відсотка ВВП (у 2011 році – 3,5 відсотка ВВП), а державного бюджету до 1,6 відсотка ВВП;

зменшення частки перерозподілу валового внутрішнього продукту через зведений бюджет порівняно із врахованим у 2011 році до 28,7 відсотка (у проекті – 28,5 відсотка);

поліпшення управління державним боргом з метою подальшого скорочення його обсягу до економічно безпечного рівня (не більш як 30 відсотків ВВП) (у проекті – 27,6 відсотка);

надання державних гарантій в обсязі не більш як 1 відсоток валового внутрішнього продукту для реалізації виключно інвестиційних та інноваційних проектів, спрямованих, зокрема, на розвиток експортного потенціалу національної економіки;

запровадження механізму середньострокового бюджетного прогнозування на всіх етапах бюджетного процесу;

економічно обґрунтованого підвищення мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки;

упорядкування переліку головних розпорядників коштів державного бюджету з урахуванням вимог Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та Указу Президента України від 9 грудня 2010 р. N 1085 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" (із наступними змінами) щодо спрямування і координації діяльності окремих центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів;

оптимізація кількості бюджетних програм та недопущення планування у проекті державного бюджету на 2012 рік бюджетних програм, назви яких не визначають конкретного цільового спрямування;

недопущення у законі про Державний бюджет України передбачення норм щодо можливості залучення понадпланових державних запозичень;

розроблення та внесення змін до Податкового кодексу України;

підтримки стійкого економічного розвитку регіонів з урахуванням збалансування загальнодержавних і регіональних інтересів (у проекті державного бюджету на 2012 рік передбачено створення Державного фонду регіонального розвитку);

прийняття Закону України "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві".

І. Щодо прогнозу макроекономічних показників на 2012 р.

За основу розрахунку показників державного бюджету взято песимістичний сценарій, який передбачає помірні оцінки щодо тенденцій зростання економіки України в 2012 році.

Виглядає цілком реалістичним прогноз такого ключового показника, як зростання реального ВВП, який прогнозується на рівні 5,0 відсотків. Разом з тим, на нашу думку, слід звернути особливу увагу на негативні тенденції у ряді галузей та секторів економіки. Перш за все мається на увазі стійка тенденція до зростання від’ємного сальдо балансу товарів та послуг до 5,6 млрд. дол. США проти 4,9 млрд. дол. у поточному році та 3,8 млрд. дол. – у 2010 році.

Водночас вважаємо, що уряд дещо оптимістично оцінює перспективи залучення іноземних інвестицій в Україну за умов негативних явищ на світовому фінансовому ринку. Приміром, завдяки покращенню інвестиційного клімату, реалізації інноваційно-інвестиційних проектів в галузях економіки у 2012 році прогнозується надходження прямих іноземних інвестицій в обсязі 6 млрд. дол. США.

Однак у цілому, на нашу думку, розрахункова база для обґрунтування основних показників проекту Державного бюджету на 2012 рік може бути конструктивною базою для складання реалістичного документу.

ІІ. Щодо забезпечення соціально-трудових прав громадян

У проекті пропонується низка заходів щодо збільшення рівня соціального захисту громадян.

У статті 2 пропонується встановити у 2012 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць, який має збільшуватися протягом року, у розмірі з 1 січня - 1017 гривень, з 1 квітня – 1037 гривень, з 1 липня – 1044 гривень, з 1 жовтня - 1060 гривня, з 1 грудня - 1095 гривень та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років: з 1 січня - 893 гривні, з 1 квітня - 911 гривень, з 1 липня – 917 гривень, з 1 жовтня - 930 гривень, з 1 грудня - 961 гривня;

дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня - 1112 гривень, з 1 квітня – 1134 гривні, з 1 липня – 1144 гривень, з 1 жовтня - 1161 гривень, з 1 грудня - 1197 гривень;

працездатних осіб: з 1 січня - 1073 гривні, з 1 квітня - 1094 гривні, з 1 липня – 1102 гривні, з 1 жовтня - 1118 гривень, з 1 грудня - 1134 гривні;

осіб, які втратили працездатність: з 1 січня - 822 гривні, з 1 квітня – 838 гривень, з 1 липня – 844 гривень, з 1 жовтня - 856 гривень, з 1 грудня – 884 гривень.

Пропонується встановити у 2012 р. мінімальну заробітної плату у місячному розмірі на рівні прожиткового мінімуму для працездатних громадян, а саме: з 1 січня - 1073 гривень, з 1 квітня - 1094 гривень, з 1 липня – 1102 гривень, з 1 жовтня - 1118 гривень, з 1 грудня - 1134 гривні; у погодинному розмірі: з 1 січня - 6,43 гривні, з 1 квітня - 6,56 гривні, з 1 липня – 6,61 гривні, з 1 жовтня - 6,7 гривні, з 1 грудня - 6,8 гривні (стаття 13).

Відповідно до зростання прожиткового мінімуму має збільшитися у 2012 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дитячих дошкільних закладах відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" відповідно до зростання прожиткового мінімуму (стаття 14).

Пропонується встановити, що у 2012 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 50 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 80 відсотків відповідного прожиткового мінімуму (стаття 14) тощо.

На підставі аналізу динаміки і співвідношення наведених загальних показників, що визначають засади соціального захисту населення, Головне управління вважає за доцільне зазначити наступне.

Насамперед, звертає на себе увагу той факт, що встановлений у проекті рівень прожиткового мінімуму протягом року зростатиме повільніше, ніж передбачуване зростання споживчих цін (7,7 % проти 7,9 %). Для окремих соціальних і демографічних груп населення це відставання є більш помітнішим. Так, прожитковий мінімум підвищується для дітей віком до 6 років та від 6 до 18 років на 7,6 %, для осіб, які втратили працездатність - на 7,5 %, а для працездатних осіб – на 5,7 %. Це при тому, що індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) має становити 107,9 %. На нашу думку, зазначені показники потребують обґрунтування, як з точки зору обґрунтованості розриву між динамікою зростання прожиткового мінімуму на одну особу взагалі та відповідними соціальними групами населення, так і з точки зору соціально-економічних наслідків закладеної моделі відставання встановлених рівнів прожиткового мінімуму відносно індексу споживчих цін.

Річ у тому, що загальний і групові показники прожиткового мінімуму мають широке практичне застосування і суттєво впливатимуть на перебіг соціальних процесів і рівень життя населення.

Зокрема, прожитковий мінімум застосовується як для загальної оцінки рівня життя в Україні (що є основою для реалізації соціальної політики та розроблення окремих державних соціальних програм), так і для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком, визначення розмірів соціальної допомоги, допомоги сім'ям з дітьми, допомоги по безробіттю, а також стипендій та інших соціальних виплат виходячи з вимог Конституції України та законів України. Сюди ж слід віднести визначення права на призначення соціальної допомоги, визначення державних соціальних гарантій і стандартів обслуговування та забезпечення в галузях охорони здоров'я, освіти, соціального обслуговування та інших. Прожитковий мінімум осіб, які втратили працездатність, застосовується для визначення розміру мінімальної пенсії, яка часто є основним джерелом існування людини, та максимальної пенсії; підвищень до пенсій ветеранів війни, сімей загиблих, інвалідів війни; державних та додаткових пенсій інвалідам - учасникам ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та особам, які постраждали від Чорнобильської аварії; пенсій за особливі заслуги перед Україною та ін.

Відповідний розрив передбачається між зростанням розмірів мінімальної заробітної плати (у наступному році розмір мінімальної заробітної плати має зрости з 1073 гривень до 1134 гривень, тобто на 5,7 %) та індексом споживчих цін, який прогнозується на рівні 6,6 %.

Вважаємо, що Кабінет Міністрів України мав би надати у пояснювальній записці до проекту закону про Державний бюджет України обґрунтування розрахунку вартісної величини прожиткового мінімуму окремо для основних соціальних і демографічних груп населення, як це передбачено п.п. "є" п. 1 частини першої статті 38 Бюджетного кодексу України.

ІІІ. Зауваження до окремих статей проекту

1. У статті 2 проекту пропонується встановити, що до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2012 рік належать доходи державного бюджету, які визначені частиною другою статті 29 Бюджетного кодексу України. Причому, зміни до зазначеної статті Бюджетного кодексу України пропонується внести законопроектом за реєстр. N 9158 від 15.09.2011 р. "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" (що має розглядатися одночасно з проектом Держбюджету), якими передбачається, що до доходів загального фонду Державного бюджету України належать: плата за надання адміністративних послуг; збори за підготовку до державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір, та кошти від продажу контрольних марок; надходження від видачі дозволів на експортно-імпортні операції з наркотичними засобами, психотропними речовинами і прекурсорами; плата за оформлення посвідчення закордонного українця. На наш погляд, оскільки в Бюджетному кодексі України зазначена норма визначатиме постійні надходження до загального фонду Державного бюджету України, то більш логічно у Законі про Держбюджет України на 2012 рік не наводити перелік зазначених надходжень, а за аналогією, наприклад, з пунктом 1 статті 10 законопроекту, записати, що до доходів загального фонду Державного бюджету України належать доходи, що визначені пунктами 45 - 48 статті 29 Бюджетного кодексу України.

Звертаємо увагу на те, що надходження від зборів за підготовку до державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір, та кошти від продажу контрольних марок відсутні у додатку N 1 до проекту Держбюджету, а у тексті проекту не визначено напрями їх використання.

Згідно з статтею 2 проекту Держбюджету на 2012 рік та відповідного законопроекту за N 9158 від 15.09.2011 р. "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" плата за надання адміністративних послуг в повному обсязі зараховується до загального фонду Державного бюджету України. У той же час відповідно до чинної норми пункту 4 статті 13 Бюджетного кодексу України власні надходження бюджетних установ (до яких належать надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством) включаються до спеціального фонду Держбюджету. Відповідні ж зміни до зазначеної статті Бюджетного кодексу України не вносяться.

2. Згідно зі статтею 3 проекту Національний банк України у 2012 році відповідно до Закону України "Про Національний банк України" щоквартально перераховує до Державного бюджету України кошти на загальну суму не менш як 9.600.000 тис. грн. Одночасно законопроектом за реєстр. N 9158 від 15.09.2011 р. пропонується внести зміни до Закону України "Про Національний банк України", якими до 1 січня 2013 року відтерміновується набрання чинності норм, які врегульовують питання доходів та витрат НБУ та нового порядку перерахування НБУ прибутку до державного бюджету. Виходячи зі змісту зазначеної законодавчої норми, вона фактично зобов’язує НБУ забезпечувати щоквартально перевищення кошторисних доходів над кошторисними витратами саме в зазначеному обсязі. У той же час відповідно до чинної редакції ч. 3 ст. 5 Закону України "Про Національний банк України" Національний банк України повинен перераховувати до державного бюджету не певну фіксовану суму коштів, а суму, яка фактично сформувалася за підсумками кожного кварталу виключно у разі перевищення кошторисних доходів над кошторисними витратами.

Вимога щодо перерахування Національним банком України до Державного бюджету України заздалегідь визначеної суми (незалежно від результатів діяльності) вбачається необґрунтованим. Зокрема, незрозуміло, яким чином має бути виконана зазначена у проекті вимога у випадку отримання НБУ за підсумками кварталу негативної різниці позитивної різниці між кошторисними доходами та кошторисними витратами або ж позитивної різниці між цими показниками в сумі меншій, ніж визначено у законі про державний бюджет.

Крім того, внесена пропозиція потребує висновку Національного банку України щодо його фінансової спроможності забезпечити зазначений обсяг надходжень.

3. У п.5 статті 9 проекту доцільно було б уточнити, про яку Угоду з Російською Федерацією йдеться.

4. Недостатньо обґрунтованою вважаємо пропозицію статті 22 проекту, згідно з якою "надходження від приватизації державного майна понад обсяги, визначені додатком N2 цього Закону, у сумі не менше 2.000.000 тис. гривень спрямовуються на Державний фонд регіонального розвитку у порядку, визначеному законом". Зокрема, неясно, як реалізовуватиметься така пропозиція у випадку, коли надлишкові надходження будуть меншими за 2 млрд. гривень. Адже у такому разі виявиться неможливим виконання вимоги щодо перерахування до Державного фонду регіонального розвитку коштів в сумі не менше 2 млрд. гривень. У проекті, таким чином, закладаються певні ризики для доходної частини зазначеної інституції, а відтак можливості виконання покладених на неї функцій.

Крім того, зі змісту зазначеної статті можна зробити висновок, що законом про державний бюджет на наступний рік фактично встановлюється два планових показники надходжень від приватизації державного майна – 10 і не менше як 12 млрд. грн., що є алогічним. При цьому не можна однозначно визначити, чи є показник перевиконання плану надходжень від приватизації державного майна на суму не менше як 2 млрд. грн. обов’язковим.

Звертаємо також увагу на доцільність законодавчого врегулювання діяльності Державного фонду регіонального розвитку, оскільки нелогічним є планування бюджетних видатків інституції, яка законодавчо не визначена.

Слід також зазначити, що внесена пропозиція щодо перерахування коштів від приватизації державного майна до Державного фонду регіонального розвитку не узгоджується з вимогами п 2 ч. 1 ст. 15 Бюджетного кодексу України, згідно з яким кошти від приватизації державного майна (включаючи інші надходження, безпосередньо пов'язані з процесом приватизації) - щодо державного бюджету належать до джерел фінансування бюджету.

5. У статті 18 проекту передбачається "надати право Кабінету Міністрів України здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики в межах обсягів, встановлених додатком N 2 до цього Закону, в сумі 5.000.000 тис. гривень з наступною передачею коштів Аграрному фонду на умовах кредитування у межах обсягів, встановлених додатком N 4 до цього Закону". До проекту з метою оцінки можливих ризиків для бюджету доцільно було б надати інформацію щодо умов, на яких передбачається здійснювати кредитування Аграрного фонду за цією схемою.

6. У статтях 17 та 19 проекту пропонується надати Кабінету Міністрів України право здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики у сумі 12 млрд. грн. та 1 млрд. грн. з подальшим придбанням у державну власність в обмін на ці облігації акцій додаткової емісії НАК "Нафтогаз України" та НЕК "Укренерго", ВАТ "Укргідроенерго". На нашу думку, запропоновані редакції зазначених статей не узгоджуються з чинною частиною 1 ст. 23 Закону "Про акціонерні товариства".

7. До джерел формування спеціального фонду державного бюджету проектом віднесено збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (п.26 статті 4). Відповідно до п. 30 статті 9 ці надходження спрямовуються на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження. На наш погляд, було б логічним порядок справляння цього збору визначити у проекті закону за N 9158 від 15.09.2011 р., який має розглядатися одночасно з проектом закону про Держбюджет з огляду на наступне.

За своєю природою зазначений збір є податком. У той же час, його справляння регулюється Законом України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" та постановою Кабінету Міністрів України N 352 від 19 травня 2010 року "Про затвердження Порядку справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження". Проте відповідно до підпункту 7.3 статті 7 розділу І Податкового кодексу України "будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства". Крім того, своїм рішенням Конституційний Суд України від 20 травня 2010 року N14-рп/2010 р. визнав неконституційним окремі положення Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" стосовно надання Кабінету Міністрів України повноваження визначати розмір відрахувань та порядок перерахування коштів збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, ще раз зазначивши, що встановлення порядку сплати, розмірів податків і зборів є виключно прерогативою закону та конституційними повноваженнями Верховної Ради України у сфері оподаткування.

Узагальнюючий висновок: проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» може бути прийнятий за основу.

Керівник Головного управління

В. І. Борденюк

 

 

Чтобы оставить комментарий, пожалуйста, войдите в систему или зарегистрируйтесь

Календар новин

2024
Апрель
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Актуальна версія

Бухгалтерская программа по расчету зарплаты
При копировании, обратная ссылка обязательна!
Salary.net.ua - 2010-2024
Audio Streamed by the BroadWave Streaming Audio Server by NCH Software.