Погашення заборгованності перед ПФУ Печать
27.03.2012 21:55

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 15.02.2012 р. N 3619/03-20

Про погашення недоїмки

Пенсійний фонд України розглянув листи щодо порядку стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків та застосування фінансових санкцій і повідомляє.

Згідно частини другої статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції Закону, що діяла до 01.01.2011 р.) (далі - Закон) суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Частиною 3 статті 106 Закону встановлено, що органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Про нарахування пені та накладення штрафів посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду виносять рішення в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду (частина 13 статті 106 Закону).

Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язане з виникненням та сплатою недоїмки.

Порядок стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків та застосування фінансових санкцій визначений розділами 8 та 9 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. N 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за N 64/8663 (із змінами) (далі - Інструкція).

Згідно пункту 8.2 Інструкції у разі якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків, а також борги зі сплати фінансових санкцій (штрафів) та пені, органи Пенсійного фонду щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом, надсилають такому страхувальнику вимогу про сплату недоїмки. Вимога формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу під одним порядковим номером до повного погашення сум боргу.

Таким чином здійснюється процедура узгодження з платником загальної суми боргу, яка і підлягає сплаті.

Узгоджена вимога про сплату боргу та рішення про застосування фінансових санкцій вважаються чинними до повного погашення зазначених у них зобов'язань.

Відповідно до пункту 8.9 Інструкції якщо протягом наступного базового звітного періоду страхувальник наростив суми боргу, то після проходження відповідної процедури узгодження та оскарження до органу державної виконавчої служби подається вимога тільки на суму зростання боргу.

Вимога відкликається органом Пенсійного фонду України з органу державної виконавчої служби після повного погашення боргу.

Директор департаменту
надходження доходів

В. Литвиненко